Tillbaka till söksidan

Vad ingår i mitt Care by Volvo-abonnemang?

I månadsavgiften ingår bilförsäkring som inkluderar trafikförsäkring och delkaskoförsäkring som tillsammans med den treåriga vagnskadegarantin bildar en heltäckande försäkring som gäller från och med leveransdatumet och till dess att bilen returneras. Även schemalagd service och underhåll, normalt slitage, garanti under kontraktsperioden och mekaniska reparationer (defekter som uppstår vid acceptabelt slitage bedöms individuellt), hjulskifte och däckhotell, Volvo Cars-appen, vägassistanstjänst dygnet runt och tillgång till ett personligt kundcenter. Fälgarna på vinterdäcken kan skilja sig åt i storlek och/eller utseende från fälgarna som ursprungligen valdes vid order av bilen.

Förbrukningsartiklar som bränsle, AdBlue och spolarvätska (samt olja om den fylls på före schemalagd service) ingår inte. Fordonsskatt ingår inte eftersom den betalas direkt till Transportstyrelsen. Vägtullar, fortkörningsböter, parkeringsavgifter/-böter och alla tillhörande administrativa avgifter ingår inte.

Obs! Under en period ingick besiktning i avtalet, vid frågor är du välkommen att kontakta vår Kundservice på telefonnummer 031-83 89 10.

Kundservice

Kontakta oss

Vi har samlat ihop de vanligaste frågorna som Kundservice får. Sök på din fråga direkt här ovan.

Hittar du inte det du söker? Kontakta oss gärna!

Spärra kort

Spärra ditt kort direkt i CarPay eller ring: