Tillbaka till söksidan

Hur anmäler jag mig för e-faktura?

Du kan både anmäla och avanmäla e-faktura för kortkonto direkt i appen, inloggad på carpay.se samt via din internetbank. För lån och leasingavtal gör du det via din internetbank. Ett smart och enkelt sätt att undvika avgiften för pappersavi (f.n. 30 kr). Tänk på att även du som har autogiro behöver anmäla e-faktura för att undvika avgiften.

Appen

  1. Logga in i appen
  2. I menyn uppe till höger, välj e-faktura
  3. Välj bank och tryck på Anmäl
  4. Din anmälan är klar och fortsättningsvis kommer din faktura som en e-faktura

Inloggad på carpay.se

  1. Logga in på carpay.se
  2. I menyn till vänster, välj Konto
  3. Längst upp på sidan, välj e-faktura
  4. Välj bank och klicka på Anmäl
  5. Din anmälan är klar och fortsättningsvis kommer din faktura som en e-faktura

Via din internetbank

  1. Logga in på din internetbank
  2. Sök upp Volvofinans Bank AB och välj det alternativ som gäller dig: kort privat
  3. Anmäl e-faktura genom att fylla i formuläret
  4. Din anmälan är klar och fortsättningsvis kommer din faktura som en e-faktura

 

Om du vill anmäla e-faktura för lån och leasing så gör du det via din internetbank.

  1. Logga in på din internetbank
  2. Sök upp Volvofinans Bank AB och välj det alternativ som gäller dig: lån och leasing
  3. Anmäl e-faktura genom att fylla i formuläret
  4. Din anmälan är klar och fortsättningsvis kommer din faktura som en e-faktura

 

Anmäler du e-faktura eller byter bank senast sista vardagen i månaden, kommer ditt kontoutdrag att faktureras direkt via din internetbank nästkommande månad. Gör du det efter månadsskiftet faktureras ditt kontoutdrag via e-faktura efter nästkommande fakturering.

Kundservice

Privatärenden

Vi har samlat ihop de vanligaste frågorna som Kundservice får. Sök på din fråga direkt här ovan.

Hittar du inte det du söker? Ring oss gärna!

Spärra kort

Spärra ditt kort direkt i CarPay eller ring: 

Skicka oss din fråga

Säkert meddelande

Som inloggad i CarPay kan du skicka ett säkert meddelande till oss som rör dina bankärenden.

Skicka ett säkert meddelande

Vardagar 8-17

Personlig service

Öppet vardagar klockan 08-17. När du ringer till oss om dina bankärenden identifierar du dig med Mobilt BankID.

Avvikande öppettider 2023:

6:e april Skärtorsdag, kl 8-13
7:e april Långfredag, stängt
10:e april Annandag påsk, stängt
1:a maj stängt
18:e maj Kristi himmelsfärd, stängt
5:e juni kl 8-13
6:e juni Nationaldagen, stängt
22:e juni kl 8-13
23:e juni Midsommarafton, stängt
25:e december Juldagen, stängt
26:e december Annandag jul, stängt

CarPay

Självbetjäning dygnet runt

Via våra självbetjäningstjänster kan du utföra många av dina ärenden själv. I vår app CarPay eller via inloggad.carpay.se kan du enkelt aktivera ditt nya kort, beställa ersättningskort, påminnelse på din pinkod, se ditt saldo eller spärra ditt kort. För att komma åt våra självbetjäningstjänster behöver du alltid identifiera dig med ditt BankID.

Kundservice

Företagsärenden

Vi har samlat ihop de vanligaste frågorna som Kundservice får. Sök på din fråga direkt här ovan.

Hittar du inte det du söker? Ring oss gärna!

Spärra kort

Spärra ditt kort dygnet runt.
Volvokort: 031-83 89 80

Personlig service

Volvokort och Volvo Lastbilskort

Öppet vardagar klockan 08-17.

Skicka oss ett meddelande

Billeasing

För frågor gällande ditt billeasingkontrakt kontakta din Volvo- och Renaulthandlare som administrerar avtalet. Kontaktuppgifter hittar du på din faktura.

Kontakta oss

Volvofinans Bank

Välkommen att kontakta oss!

Våra kontor

Göteborg, huvudkontor

Bohusgatan 15
401 23 Göteborg

Stockholm

Ynglingagatan 14
113 47 Stockholm

Om du vill skicka post till oss:
Box 198
401 23 Göteborg