Tillbaka till söksidan

Skadeanmälan Volvofinans Färdförsäkring

Har oturen varit framme och du har tecknat en Volvofinans färdförsäkring? Då hittar du nödvändig information och blanketter här.

Självriskeliminering vid bärgning

Om du behöver bärgning täcker försäkringen självrisken upp till 1 500 kronor, två gånger per år. Ring SOS International 0771-55 67 67 (från utlandet +46 771-55 67 67) och uppge ditt kortnummer så kommer auktoriserad bärgare till din hjälp. Gäller i hela Europa. Observera att försäkringen inte gäller vid punktering, kollision eller dikeskörning. Försäkringsgivare är Solid Försäkring.

Förlust av bilnyckel

Om du har förlorat din bilnyckel ersätter färdförsäkringen en ny med ett högsta belopp av 1 250 kronor per skada och år. Försäkringen omfattar samtliga bilar registrerade i kontoinnehavarens hushåll.
Blankett för skadeanmälan nyckelförlust

Bagageskydd

Skyddet gäller när du har rest med egen bil som är registrerad på dig eller någon i ditt hushåll och omfattar familjens egendom som medförs för resans ändamål. Högsta ersättning per skadetillfälle är 15 000 kronor.
Blankett för skadeanmälan bagageskydd

Överfallsskydd

Överfallsskyddet gäller för den försäkrade under bilresan samt i direkt anslutning när du stiger i eller ur bilen. Överfallet ska ha skett i bilens omedelbara närhet. Ersättning lämnas för personskada som försäkrad tillfogats genom misshandel eller annat uppsåtligt våld. Högsta ersättningsbelopp vid varje skada är 50 000 kronor.
Blankett för skadeanmälan överfall

Övriga blanketter

Villkor för färdförsäkring
Förköpsinformation färdförsäkring

Kundservice

Privatärenden

Vi har samlat ihop de vanligaste frågorna som Kundservice får. Sök på din fråga direkt här ovan.

Hittar du inte det du söker? Ring oss gärna!

Spärra kort

Spärra ditt kort direkt i CarPay eller ring: 

Skicka oss din fråga

Säkert meddelande

Som inloggad i CarPay kan du skicka ett säkert meddelande till oss som rör dina bankärenden.

Skicka ett säkert meddelande

Vardagar 8-17

Personlig service

Öppet vardagar klockan 08-17. När du ringer till oss om dina bankärenden identifierar du dig med Mobilt BankID.

Avvikande öppettider 2023:

6:e april Skärtorsdag, kl 8-13
7:e april Långfredag, stängt
10:e april Annandag påsk, stängt
1:a maj stängt
18:e maj Kristi himmelsfärd, stängt
5:e juni kl 8-13
6:e juni Nationaldagen, stängt
22:e juni kl 8-13
23:e juni Midsommarafton, stängt
25:e december Juldagen, stängt
26:e december Annandag jul, stängt

CarPay

Självbetjäning dygnet runt

Via våra självbetjäningstjänster kan du utföra många av dina ärenden själv. I vår app CarPay eller via inloggad.carpay.se kan du enkelt aktivera ditt nya kort, beställa ersättningskort, påminnelse på din pinkod, se ditt saldo eller spärra ditt kort. För att komma åt våra självbetjäningstjänster behöver du alltid identifiera dig med ditt BankID.

Kundservice

Företagsärenden

Vi har samlat ihop de vanligaste frågorna som Kundservice får. Sök på din fråga direkt här ovan.

Hittar du inte det du söker? Ring oss gärna!

Spärra kort

Spärra ditt kort dygnet runt.
Volvokort: 031-83 89 80

Personlig service

Volvokort och Volvo Lastbilskort

Öppet vardagar klockan 08-17.

Skicka oss ett meddelande

Billeasing

För frågor gällande ditt billeasingkontrakt kontakta din Volvo- och Renaulthandlare som administrerar avtalet. Kontaktuppgifter hittar du på din faktura.

Kontakta oss

Volvofinans Bank

Välkommen att kontakta oss!

Våra kontor

Göteborg, huvudkontor

Bohusgatan 15
401 23 Göteborg

Stockholm

Ynglingagatan 14
113 47 Stockholm

Om du vill skicka post till oss:
Box 198
401 23 Göteborg