Tillbaka till söksidan

Hur anmäler jag mottagarkonto för överföring till annan bank?

Vi rekommenderar att du föranmäler ditt mottagarkonto i annan bank. Kontot kommer verifieras att det tillhör dig innan du kan beställa en överföring. Enbart mottagarkonto hos bank som ingår i Bankgirocentralens verifieringssystem är godkända. Du kan bara ha ett mottagarkonto registrerat åt gången. 

För att anmäla mottagarkonto logga in på carpay.se eller i appen: 

Gå in på profil i menyn till vänster och följ stegen nedan:

  1. Fyll i clearingnummer och kontonummer.
  2. Vill du byta mottagarkonto, tryck på Ta bort mottagarkonto och anmäl därefter ett nytt.
  3. För personkonto i Nordea, skriv "3300" som clearingnummer och ange ditt personnummer (ÅÅMMDDXXXX) som kontonummer.

Du kan inte ange utländska mottagarkonton. 

Kundservice

Privatärenden

Vi har samlat ihop de vanligaste frågorna som Kundservice får. Sök på din fråga direkt här ovan.

Hittar du inte det du söker? Ring oss gärna!

Spärra kort

Spärra ditt kort direkt i CarPay eller ring: 

Skicka oss din fråga

Säkert meddelande

Som inloggad i CarPay kan du skicka ett säkert meddelande till oss som rör dina bankärenden.

Skicka ett säkert meddelande

Vardagar 8-17

Personlig service

Öppet vardagar klockan 08-17. När du ringer till oss om dina bankärenden identifierar du dig med Mobilt BankID.

Avvikande öppettider 2023:

6:e april Skärtorsdag, kl 8-13
7:e april Långfredag, stängt
10:e april Annandag påsk, stängt
1:a maj stängt
18:e maj Kristi himmelsfärd, stängt
5:e juni kl 8-13
6:e juni Nationaldagen, stängt
22:e juni kl 8-13
23:e juni Midsommarafton, stängt
25:e december Juldagen, stängt
26:e december Annandag jul, stängt

CarPay

Självbetjäning dygnet runt

Via våra självbetjäningstjänster kan du utföra många av dina ärenden själv. I vår app CarPay eller via inloggad.carpay.se kan du enkelt aktivera ditt nya kort, beställa ersättningskort, påminnelse på din pinkod, se ditt saldo eller spärra ditt kort. För att komma åt våra självbetjäningstjänster behöver du alltid identifiera dig med ditt BankID.

Kundservice

Företagsärenden

Vi har samlat ihop de vanligaste frågorna som Kundservice får. Sök på din fråga direkt här ovan.

Hittar du inte det du söker? Ring oss gärna!

Spärra kort

Spärra ditt kort dygnet runt.
Volvokort: 031-83 89 80

Personlig service

Volvokort och Volvo Lastbilskort

Öppet vardagar klockan 08-17.

Skicka oss ett meddelande

Billeasing

För frågor gällande ditt billeasingkontrakt kontakta din Volvo- och Renaulthandlare som administrerar avtalet. Kontaktuppgifter hittar du på din faktura.

Kontakta oss

Volvofinans Bank

Välkommen att kontakta oss!

Våra kontor

Göteborg, huvudkontor

Bohusgatan 15
401 23 Göteborg

Stockholm

Ynglingagatan 14
113 47 Stockholm

Om du vill skicka post till oss:
Box 198
401 23 Göteborg