Mina Sidor oche-legitimation/BankID

Mina Sidor

Som inloggad på Mina Sidor får du alltid en total överblick över dina kontohändelser och kan enkelt se ditt aktuella saldo och köputrymme. Du ser även historik, får en enkel kostnadsuppföljning och kan göra överföringar mellan egna konton och till annan bank.

Inloggning på Mina Sidor

Du kan välja mellan förenklad inloggning och inloggning med e-legitimation/BankID. Den förenklade inloggningen gör du med den e-kod som finns på ditt senaste kontoutdrag. Hos oss identifierar du dig med följande: Mobilt BankID, BankID och Nordea e-legitimation. Har du problem att logga in på vår hemsida med din e-legitimation klicka här för att läsa om felsökning av e-legitimation.

Snabb redovisning och utförlig information om dina köp

Dina kontohändelser visas i realtid. Köpen redovisas som ”ej bokförda kontohändelser” och syns direkt på ditt konto. Normalt redovisas inköpen i klartext efter ett par dagar, med inköpsställe och belopp. När du loggar in på Mina Sidor kan du se ytterligare information om respektive köp/händelse. Du klickar bara på köpet/händelsen så visas all information vi har om just den.

Tillgängliga tjänster med Mobilt BankID/e-legitimation

Om du väljer att logga in med e-legitimation kan du utföra en del tjänster direkt.
Bland annat:

  • Ansöka om kort
  • Ansluta kortkonton till e-faktura
  • Öppna sparkonto
  • Överföringar mellan egna konton i Volvofinans Bank
  • Överföringar till annan bank

E-legitimation/BankID

I det vanliga livet använder du ditt körkort eller ett ID-kort när du ska legitimera dig. På internet använder du istället din e-legitimation/BankID. Den visar att du är just du när du har kontakt med oss, myndigheter, kommunen, organisationer och företag på internet. Din e-legitimation/BankID använder du när du legitimerar dig och när du skriver under handlingar elektroniskt på nätet. En e-legitimation/BankID är lika personlig som ett körkort eller ett vanligt ID-kort. Om ni är flera i familjen som använder tjänster behöver ni ha var sin e-legitimation/BankID. Det går bra att spara flera e-legitimationer/BankID i samma dator eller på samma USB-minne. Har du ingen e-legitimation/BankID skaffar du det enkelt via din ordinarie bank.

Mobilt BankID
Mobilt BankID kopplas till en smartphone eller surfplatta och används när du ska legitimera dig eller skriva under handlingar elektroniskt. När du väl har installerat Mobilt BankID så kommer dina appar automatiskt att anropa Mobilt BankID när det behövs. För att kunna använda Mobilt BankID måste du ha ett svenskt personnummer.

Så här kommer du igång med Mobilt BankID:

  • Ladda ner BankID's säkerhetsapp i AppStore eller Google Play.
  • Aktivera Mobilt BankID hos din ordinarie bank.