Volvofinans Bank har Sveriges bästa kundservice i bankbranschen 2020
Varje år utser Brilliant Future via Brilliant Awards – Customer Experience de företag som har skapat exceptionella kundupplevelser. Volvofinans Bank är nu oerhört stolta över att ha vunnit utmärkelsen Sveriges bästa kundservice i bankbranschen 2020.
– Det känns fantastiskt! Vi har under hösten haft många utmaningar med nya regelverk för betaltjänstlagen och ett ökat tryck på samtal. Tack vare vår härliga teamkänsla och förmåga att arbeta tillsammans har vi lyckats behålla kunden i fokus. Att vinna den här utmärkelsen är ju verkligen ett kvitto på att allt är möjligt när vi arbetar tillsammans och alla i teamet är så stolta och glada, säger Linda Pedersen, Kundservicechef, på Volvofinans Bank.
Brilliant Awards – Customer Experience 2020 prisar de företag i Sverige som levererar den mest engagerade kundservicen i sin bransch och kan titulera sig som ”Bästa kundservice”. Insamlingen av data har pågått sedan januari 2019 och baseras på tre miljoner kundundersökningar som genomförts i Sverige. Brilliants data visar att de företag som levererar högt medarbetarengagemang i sin kundservice har fler lojala kunder än de som inte gör det.
– Brilliant mäter och analyserar löpande medarbetar- och kundupplevelser. Vårt data ger gång på gång insikter om att engagerade medarbetare skapar lojala kunder och påverkar resultatet på sista raden, säger Andreas Ferm, VD på Brilliant Future.
Svenska företagen som levererar bäst kundservice i bankbranschen:
- Volvofinans Bank
- SEB Kort
- Swedbank
Källa: Brilliant Future
För mer information kontakta gärna
Linda Pedersen, Kundservicechef, Volvofinans Bank
linda.pedersen@volvofinans.se, +46703749174