Tillbaka till söksidan

Så byter du till ett kort med Visakoppling

Byte av kort utan chip till ett kort med Visakoppling

Om ditt Volvokort saknar chip idag behöver du byta till ett Volvokort, CarPaykort eller Renaultkort med Visa. Det ger dig ett säkrare kort och flera fördelar som till exempel: 

  • Bonus på alla köp (undantaget bilköp, spel, lotteri och kontantuttag).
  • Fri reseförsäkring när du betalar minst 75 procent av resan.
  • Trygga köp på internet och utomlands.
  • Noll kronor i avgift.

 

Välj ett av tre enkla sätt att byta på 

  1. I appen CarPay
    Enklaste sättet att byta ditt kort är att logga in i CarPay-appen på din mobil. Välj hantera kort och skaffa Visa.

  2. Besök din Volvo- och Renaulthandlare
    Hos din lokala återförsäljare får du hjälp med kortbytet.

  3. Ring Kundservice
    Du når oss på telefon 031-83 89 30, vardagar mellan 8–17. Du behöver legitimera dig med BankID för att genomföra kortbytet över telefon.

Ett nytt kort och en ny kod kommer sedan till dig inom en vecka, i två separata brev. Våra kort med chip fungerar på precis samma sätt som ditt nuvarande kort. Om du önskar byta den nya koden till en egen behöver du bara åka till din Volvo- och Renaulthandlare så hjälper de dig att byta direkt i kassan.

Ditt nuvarande kort fungerar naturligtvis under hela övergångsperioden tills dess att du fått ditt nya kort med Visakoppling.

Har du frågor om kortbytet är du välkommen att kontakta Kundservice på telefon 031-83 89 30.

Varför behöver jag byta mitt kort?

Den 14 september 2019 trädde kompletterande regler i Betaltjänstlagen i kraft för att göra det säkrare för dig att handla både online och i butik. De nya reglerna medför att vi upphör med kortprodukten som du har idag eftersom kort med enbart magnetremsa inte anses vara lika säkert som kort med chip. För dig som kund innebär de nya lagkraven att du behöver byta ditt Volvokort till ett av våra kort med Visakoppling som har chip. Att byta kort medför ingen ny kreditupplysning eller extrakostnad för dig.

 

Kundservice

Privatärenden

Vi har samlat ihop de vanligaste frågorna som Kundservice får. Sök på din fråga direkt här ovan.

Hittar du inte det du söker? Ring oss gärna!

Spärra kort

Spärra ditt kort direkt i CarPay eller ring: 

Skicka oss din fråga

Säkert meddelande

Som inloggad i CarPay kan du skicka ett säkert meddelande till oss som rör dina bankärenden.

Skicka ett säkert meddelande

Vardagar 8-17

Personlig service

Öppet vardagar klockan 08-17. När du ringer till oss om dina bankärenden identifierar du dig med Mobilt BankID.

Avvikande öppettider 2023:

6:e april Skärtorsdag, kl 8-13
7:e april Långfredag, stängt
10:e april Annandag påsk, stängt
1:a maj stängt
18:e maj Kristi himmelsfärd, stängt
5:e juni kl 8-13
6:e juni Nationaldagen, stängt
22:e juni kl 8-13
23:e juni Midsommarafton, stängt
25:e december Juldagen, stängt
26:e december Annandag jul, stängt

CarPay

Självbetjäning dygnet runt

Via våra självbetjäningstjänster kan du utföra många av dina ärenden själv. I vår app CarPay eller via inloggad.carpay.se kan du enkelt aktivera ditt nya kort, beställa ersättningskort, påminnelse på din pinkod, se ditt saldo eller spärra ditt kort. För att komma åt våra självbetjäningstjänster behöver du alltid identifiera dig med ditt BankID.

Kundservice

Företagsärenden

Vi har samlat ihop de vanligaste frågorna som Kundservice får. Sök på din fråga direkt här ovan.

Hittar du inte det du söker? Ring oss gärna!

Spärra kort

Spärra ditt kort dygnet runt.
Volvokort: 031-83 89 80

Personlig service

Volvokort och Volvo Lastbilskort

Öppet vardagar klockan 08-17.

Skicka oss ett meddelande

Billeasing

För frågor gällande ditt billeasingkontrakt kontakta din Volvo- och Renaulthandlare som administrerar avtalet. Kontaktuppgifter hittar du på din faktura.

Kontakta oss

Volvofinans Bank

Välkommen att kontakta oss!

Våra kontor

Göteborg, huvudkontor

Bohusgatan 15
401 23 Göteborg

Stockholm

Ynglingagatan 14
113 47 Stockholm

Om du vill skicka post till oss:
Box 198
401 23 Göteborg