Tillbaka till söksidan

Vad innebär blipp?

Blippen innebär att du har ett kort med kontaktlös betalning som gör att du kan betala belopp upp till 400 kronor utan att använda din pinkod. Det enda du behöver göra är att hålla upp kortet intill butikens kortterminal. Fördelen är att det är enkelt och går snabbare i kassan.

Så här gör du:

1. Titta efter symbolen i butiken

2. Håll upp kortet intill kortterminalen

3. Invänta bekräftelse på terminalens skärm

4. Klart!

Första gången du betalar med ditt nya kort gör du det i butikens kortterminal precis som vanligt med din pinkod. Därefter fungerar kortet även för kontaktlös betalning, det vill säga blippa. Den kontaktlösa betalningen fungerar även på större belopp, men vid köp över 400 kronor behöver du ange din pinkod. Som alltid när du betalar med ditt kort är dina köp skyddade. Som extra säkerhet kommer du med jämna mellanrum bli ombedd att slå in din pinkod även vid lägre belopp. Från och med 2020 ska alla butiker kunna ta emot kontaktlösa betalningar så att du kan blippa ditt kort. Du kan tyvärr inte stänga av funktionen för att blippa.

Kundservice

Privatärenden

Vi har samlat ihop de vanligaste frågorna som Kundservice får. Sök på din fråga direkt här ovan.

Hittar du inte det du söker? Ring oss gärna!

Spärra kort

Spärra ditt kort direkt i CarPay eller ring: 

Skicka oss din fråga

Säkert meddelande

Som inloggad i CarPay kan du skicka ett säkert meddelande till oss som rör dina bankärenden.

Skicka ett säkert meddelande

Vardagar 8-17

Personlig service

Öppet vardagar klockan 08-17. När du ringer till oss om dina bankärenden identifierar du dig med Mobilt BankID.

Avvikande öppettider 2023:

6:e april Skärtorsdag, kl 8-13
7:e april Långfredag, stängt
10:e april Annandag påsk, stängt
1:a maj stängt
18:e maj Kristi himmelsfärd, stängt
5:e juni kl 8-13
6:e juni Nationaldagen, stängt
22:e juni kl 8-13
23:e juni Midsommarafton, stängt
25:e december Juldagen, stängt
26:e december Annandag jul, stängt

CarPay

Självbetjäning dygnet runt

Via våra självbetjäningstjänster kan du utföra många av dina ärenden själv. I vår app CarPay eller via inloggad.carpay.se kan du enkelt aktivera ditt nya kort, beställa ersättningskort, påminnelse på din pinkod, se ditt saldo eller spärra ditt kort. För att komma åt våra självbetjäningstjänster behöver du alltid identifiera dig med ditt BankID.

Kundservice

Företagsärenden

Vi har samlat ihop de vanligaste frågorna som Kundservice får. Sök på din fråga direkt här ovan.

Hittar du inte det du söker? Ring oss gärna!

Spärra kort

Spärra ditt kort dygnet runt.
Volvokort: 031-83 89 80

Personlig service

Volvokort och Volvo Lastbilskort

Öppet vardagar klockan 08-17.

Skicka oss ett meddelande

Billeasing

För frågor gällande ditt billeasingkontrakt kontakta din Volvo- och Renaulthandlare som administrerar avtalet. Kontaktuppgifter hittar du på din faktura.

Kontakta oss

Volvofinans Bank

Välkommen att kontakta oss!

Våra kontor

Göteborg, huvudkontor

Bohusgatan 15
401 23 Göteborg

Stockholm

Ynglingagatan 14
113 47 Stockholm

Om du vill skicka post till oss:
Box 198
401 23 Göteborg